Hajnikri - View my recent photos on Flickriver

2013. május 7., kedd

Kiváncsiság

Nézegettem a neten a patchwork termékek kínálatát és szöget ütött a fejemben egy kérdés. Aki 10.000 Ft-ért tud adni egy egyszemélyes ágyra való takarót, az hogyan csinálja? Milyen anyagból varrja? Tűzi-e vajon rendesen- nem igen láttam rajtuk még árokban történt tűzést sem? Vagy én csinálok valamit nagyon rosszul? Lehet, hogy nekem is a vasaló látványától is összezsugorodó műszálas anyagot kellene használnom?

Kiváncsi vagyok, ti hogy látjátok ezt a témát? Vagy ez csak nálam okoz fennakadást? :(

Azért, hogy lássátok nem csak a szám jár, hanem a kezem is:


7 megjegyzés:

  1. Kedves Kriszti!
    Én is sokszor elámulok, feltűnnek olyan alacsony árak. Olyankor mindig elbizonytalanodom... Állandó dilemmám az ár-kérdés.
    Végül mindig azzal nyugtatom magam, hogy igenis értékes munkát végzek. Visszatérő és új vevőim a bizonyíték rá!!! Én tudom, hogy minden egyes darab szívvel-lélekkel készült, gondosan, nagy odaadással. Másrészről meg, ha én maga nem becsülöm meg a munkámat, ha én magam nem hiszem el, hogy igenis értékes amit csinálok, akkor más sem fogja elhinni!!!

    VálaszTörlés
  2. Szia! /Csendes olvasód vagyok/. Nálam is mindig nagy dilemma ár kérdés. Én vidéki vagyok, itt az a nagyobb gond, hogy még a szemtelenül alacsony ár is túl sok mindenkinek. Én is 10ezer forintért varrom az ágytakarókat /a nagyokat/, de előre megmondom, nekik, hogy az anyagot nem boltban veszem, mert akkor a munkadíj 0ft, hanem nagyon gyakran turkálós ingekből, lakástextilből készülnek, ha találok szépeket.
    Teljesen megértem, amikor látok egy gyönyörű ágytakarót csodálatos anyagokból, fantasztikus tűzésekkel, hogy gyakran még 30zeret is elkérnek érte. Mert csak úgy éri meg. Más kérés, hogy ki fizeti azt ki? Na, erről órákig tudnék regélni, mert nekem is zavarosak a gondolataim. :)

    VálaszTörlés
  3. Krisztike !
    Először is, ne hasonlítsd össze a Te munkád "bárki" munkájával ! A Te munkáid bátran sorolhatók a legmagasabb kategóriába - ízlést és igényességet illetően egyaránt. Ha még az anyagminőséget is figyelembe vesszük, semmiképpen nem térülne meg 10.ooo Ft-ból egy 2oo x 140-es méretű takaró készítése.
    Ha csak ...! Ha csak nem újrahasznosított textilt használnál - bár ennek értéke is relatív, hiszen ahogy Te mondod, nem mindegy hogyan van tűzve és milyen motívumokkal!
    http://foltibolya.net/foltvarras/agytakarok/karcagi-bargello-takaro.html
    Én ezt sem kínálnám kevéske pénzért :), ha én varrtam volna, bár úgy tűnik, nem eladó.
    Summa :
    Nem szerencsés elkótyavetyélni a tehetségeteket !
    Mondom én, a "kibic" :-))














    VálaszTörlés
  4. Szia, ez rendszeresen visszatérő kérdés :-)
    Az sem mindegy, hogy valaki csak úgy hobbiból csinálja, vagy ebből él meg.
    Bővebben már 2010-ben kifejtettem, ha nem haragszol belinkelem ha nem szeretnéd, töröld nyugodtan, a második bekezdés az ide vonatkozó rész:
    http://kaccatalkot.blogspot.hu/2010/10/mar-annyira-unom.html

    VálaszTörlés
  5. Szia! Nem igazán szoktam hozzászólni, de most meg kell tennem! Sajna még mindig ott tartunk, hogy az olcsó az a jó, mert olcsó. Sajna ez egy összetett kérdés, de nem hiszem, hogy érdemes mások igénytelenebb munkája miatt a saját gyönyörűségeid aláértékelni. Egy kedves, idős méterárus, aki nagyon megtisztelt egyszer, azt mondta: eljön az az idő, mikor értékelni fogják a minőségi, kézzel készült holmikat. Sajna őszintén hozzátette, hogy ezt sem ő, sem én nem fogjuk megélni, ha szerencsém van én mégis. Tehát, a Te csodás munkáid imádom nézni, és majd ha tehetem, tőled szerelem fel a háztartásom. Viszont nekem soha nem lenne ehhez se tehetségem, se türelmem!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a hozzászólásokat, ez tényleg örök téma, órákig lehetne pro és kontra érvelni. Végül is mindenki belátása szerint áraz, ő maga tudja, mi éri meg neki, mennyiből hozta ki a munkáját. :)

    VálaszTörlés
  7. Az a baj, hogy nálunk a varrás nem munka :( Mert azt valamilyen szinten mindenki képes űzni. Viszonylag egyszerű beszerezni egy olcsó gépet, és ennyi.
    Más szakmának kifizetik a megkért összeget, mert mondjuk traktort már nem vesz csak úgy senki, és még sorolhatnám.
    Jó lenne ha nem csak a "rongyot" látnák benne, hanem itt is van hobbi és művészet.
    Valahogy vissza kellene állítani a szakma becsületét.....

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails