Hajnikri - View my recent photos on Flickriver

2013. szeptember 13., péntek

A szegés - folytatás

Megígértem, hogy megmutatom az íves szegések titkát. Egyetlen egy titok van a szép íves szegésben! Én sohasem használok egyenes pántot az íves szegélyek eldolgozásánál. Csakis kizárólag 45 fokban vágott, ún. ferdepántot. Mindig magam vágom, 4 cm-es csíkot használok, mint az egyenes szegélyeknél. Persze lehet készen kapott ferdepántot is használni, de nekem bevált a házi gyártmány. A lényeg, hogy a ferdepánt szépen hajlítható, akármilyen kis ív esetén, szemben az egyenes pánttal.
Készítettem pár képet. Kétféle pánttal szegtem, szerintem jól látszik a különbség. Persze nem ezen a két első képen. Itt még hasonlít egymásra a kétféle pánt felvarrás után. :)


Egyenes

Ferde
A különbség akkor kezd el feltűnni, amikor átfordítom a pántokat. Innentől egy képen fotóztam. :)
A jobb oldalon látható a ferdepántos szegés. Már látszik, hogy jobba ráhajlik a neszire.
A szín oldalon is látszik, hogy a jobb oldali ferdepánt mennyivel szebben simul és nem húzza össze, görbíti a darabot.
Legombostűztem és szerintem itt is van különbség. Több tű, mégis kevésbé sima a bal oldali egyenes pánt. :(
A színéről, géppel, árokban varrtam le a pántokat, a visszája így néz ki. A kép magáért beszél.
És akkor most válaszoljatok! Melyik került többe, melyiket tartott tovább felvarrni, melyikhez kellett több energia. A helyes válasz: egyforma mennyiségű munka, idő, pénz van mind a kettőben. Akkor miért ne varrnánk minőséget, ha nem kerül többe???









4 megjegyzés:

  1. Én Pesten másfél éve vettem ferdepánt készítőt, hozzá varró talpat, és azóta sem bántam meg! Sokkal egyszerűbb megcsinálni, mint az itthoni gyér bolti választékból megvenni velemit! Csak ajánlom, hogy s.k. csináljunk!

    VálaszTörlés
  2. Engem a "színéről árokban tűzés" érdekelne, mert általában az nem szokott sikerülni, hogy a második varrás is szép legyen, pedig arra már én is rájöttem, hogy előtte cikk-cakkozok, akkor könnyebb, de még így is el szokott csúszni a varrás.
    Egyébként nagyon jó, hogy ilyen tanácsokat osztasz meg! Köszönjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hidd el az sem ördöngősség. :) A titka, hogy amikor a hátoldalon hajtogatod a szegőt,úgy hajtsd, hogy 1-2 mm-rel átlógjon azon a varráson, amivel felvarrtad a színére a pántot. Az a varrás szinte egy vonalzóként szolgál. :)Aztán gombostűzd le és meglátod, hogy egy kis gyakorlás után (lesz egy pár új edényfogód legalább)sikerülni fog. :)

      Törlés
  3. Szuper, meggyőztél a ferdepánt fontosságáról.:) És köszi a részletes magyarázatot.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails