Hajnikri - View my recent photos on Flickriver

2016. január 31., vasárnap

Mit is mondjak...

... nem is tudom. Kereshetnék ürügyeket, miért ilyen régen, miért nem, és most miért. Mert így hozta az élet. :)

Mostanában nagyon keveset varrok, ennek sem tudom az okát, illetve kereshetnék és találnék is indokot, de ez most nem is fontos. :)

Régen is és most is szívesen vagyok a konyhában, szeretem a finom illatokat, kényeztető ízeket. Szerencsére vannak, akik segítenek az elfogyasztásában is, így nem nekem kell egyedül magamra vállalnom ezt a felelősségteljes feladatot. :D

Most éppen kuglófokkal kísérletezem, keresem a legfinomabbat. A Facebook-on kértem és kaptam bevált recepteket, köszi érte itt is. Eddig két receptet próbáltam ki, mindkettő ízlett.

Megosztom veletek, hátha ti is kedvet kaptok hozzá. :)

Kuglóf 1.

Hozzávalók: 

4 tojás, 25 dkg cukor, 1 dl étolaj, 1 dl tej, 20 dkg liszt, fél cs. sütőpor, 1 cs. van. cukor, 1 kanál cukrozatlan kakaópor.

A sütőt előmelegítjük (kb. 170 fok). A lisztben elkeverjük a sütőport. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét habbá verjük, a sárgáját a cukorral kikeverjük (alaposan!), hozzáadjuk a tejet, az olajat, és csomómentesen elkeverjük benne a lisztet, majd beleforgatjuk a tojásfehérjehabot. A tészta 1/3-ába kakaót, 2/3-ába vaníliát teszünk. Vajjal kikent, liszttel vagy morzsával kiszórt formába először a fehér majd a kakaós masszát öntjük. Mazsolával, dióval, csokidarabokkal vagy kandírozott gyümölccsel gazdagíthatjuk. Takarék lángon kb. 40 percig sütjük. Tálalhatjuk vaníliás porcukorral megszórva, de olvasztott csokoládéval vagy cukormázzal is bevonhatjuk.
Ahogy látszik én ezt nem kuglóf formában sütöttem, így is nagyon jól mutatott. :)


Kuglóf 2.

Hozzávalók:
6 tojás  sárgája, 37 dkg kristálycukor, 2 dl víz, 2 dl étolaj, 1 cs. vaníliás cukor, 37 dkg finomliszt, 1 cs. sütőpor, 1 csipet só,  6 tojás fehérje habbá verve, 2 evőkanál kakaópor.

A tojás sárgáját a cukrokkal jól kikeverni, hozzáadom a folyadékokat, majd a lisztet, amiben elkevertem a sütőport, sót. A végén belekeverem a kemény fehérjehabot.
Kétfelé osztom, az egyik részbe belekeverem a kakaót. Kizsírozott, morzsázott formába adagolom felváltva a két masszát, közben szórtam bele egy kis meggybefőttet is, csak hogy ne legyen unalmas. :) Előmelegített sütőben, tartalékon sütöm, sokáig. Amikor kihűlt, olvasztott csokit tetem a tetejére, megszórtam párszem díszcukorkával.

Elég nagy adag, jó nagy formát válassz hozzá, nehogy úgy járj, mint én: A fölösleg kidolgozta magát a masszából. :D

1 megjegyzés:

  1. Witam wszystkich. Widziałem komentarze od osób, które już dostały pożyczkę z kredytów na serce, a potem zdecydowałem się złożyć wniosek zgodnie z ich rekomendacjami i zaledwie kilka godzin temu potwierdziłem na moim osobistym koncie bankowym łączną kwotę 400 000 euro, o którą prosiłem. To naprawdę świetna wiadomość i radzę wszystkim, którzy potrzebują prawdziwej pożyczki, aby złożyć wniosek przez ich :WiśniewskazofiaLeihservice1@hotmail.com

    I whatsAp +4915219341024 Jestem szczęśliwy, że otrzymałem pożyczkę, o którą prosiłem

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails